donderdag 1 maart 2018

Spannende Tijden : website, nieuwsbrief & publicatie

Mooi opgeknapt? Jazeker!
De winter nodigt nou niet bepaald uit om echt buiten bezig te zijn. Te koud, te nat en te grijs. Binnen is het niet veel beter en is verven geen optie. Gelukkig is het in Nederland een stuk warmer binnen en besluiten Courby en ik om gewoon weer eens naar huis te gaan. Heerlijk weer naar Amsterdam om pas terug te keren als het voorjaar ruimschoots weer is begonnen. Gelijk ben ik alweer aan het werk en de rest van de tijd besteed ik aan allerlei dingen die moeten worden geregeld.

Wat is vast internet dan een zegen!.


Met nog steeds die prachtige foto van Kirsten Bosma
Ik heb namelijk de afgelopen weken he-le-maal zelf (met hulp van Youtube) een eigen website gebouwd in Wordpress. Voor iemand die nog niet eens een powerpoint presentatie kan maken een ware overwinning. Ontzettend leuk om te doen. En stiekem ben ik ook best wel trots op. Maar als je dan toch bezig bent en eindelijk begint te snappen hoe het werk is het bijna verslavend. Het is dan niet zo moeilijk meer om er dan nog eventjes drie andere talen bij te voegen. Alles vertalen met hulp van vrienden. Tot uit Frankrijk toe kreeg ik correcties (en suggesties!) toegezonden. Niet alles werkt nog naar behoren maar het ademt zeker de sfeer uit waar ik voor sta. Het eerste vinkje kon worden gezet op de TO DO lijst. 



inschrijven voor de nieuwsbrief op de website
Om gelijk dan ook maar een nieuwsbrief mogelijkheid eraan te hangen. Ook dat moest natuurlijk niet makkelijk gaan want ik wilde het wel gelijk zo hebben dat ik het zowel naar Franse als naar Nederlands (taligen) kon sturen. Puzzel puzzel maar ook dat staat nu. Het tweede vinkje gezet op mijn lijstje. Natuurlijk moest ik ook wel een logo hebben om alles netjes te krijgen. Het was nog even lastig maar uiteindelijk gewoon simpel en strak. Ook dat is weer zelf gemaakt. Wat is internet toch een fijn medium waar je van alles kan vinden. En vinkje drie is gezet want het logo is goedgekeurd.
www.lesfillestresy.com
het nieuwe logo is klaar


De voor en na fotos in het blad Maison en France
Gelukkig allemaal mooi op tijd want de volgende dag werd ik via Facebook erop attent gemaakt dat ik met mijn huis in de laatste uitgave van "Maison en France" stond. Hoe geweldig is dat! Aanvankelijk was ik wel enigszins verbaasd want ik wist van niets. Communicatie met de afdeling was dan ook de afgelopen maanden op zijn zachtst gezegd moeizaam.


In de laatste uitgave op blz 40 te vinden


Dus toog ik vandaag door de kou, is het niet de koudste dag sinds eeuwen in Nederland!, naar de dichtsbijzijnde kiosk om het blad te kopen. Bij de kassa had ik het artikel al gevonden. Ik schrok wel even want mijn naam stond verkeerd gespeld. Beetje jammer. De website was niet vermeld maar wel de blog. En daar kan je nou juist alles lezen over wat er is gebeurt. Dat is ook wel erg leuk. Dus ook hier kon een vinkje vier worden gezet op de lijst.





                                                       Al met al een zeer geslaagd en veel gedaan.

- website www.lesfillestresy.com 
- nieuwbrief mogelijkheid
- publicatie in blad Maison en France
- visitekaartjes 
- ansichtkaarten
- foodlabels
- moestuin voorbereidingen

Er is nog genoeg te doen voor de zon weer doorbreekt. Ook in het Franse zelf maar dat is weer een volgend verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten