maandag 30 september 2013

Eerste lichting eigen Notenwijn gebotteld

Het is dan eindelijk zover! De notenwijn is gebotteld. Er waren zoveel recepten en zoveel goede raad van verschillende mensen uit het dorp dat ik niet meer wist wat nou wijsheid was. Maar ik dacht aan de woorden van mijn "oom" Jean Tresy (neef van mijn moeder). "Je moet het gewoon maar proberen en in de loop van de tijd vind je je eigen recept". 

Zo worden tradities en familierecepten geboren..... Mijn oom heeft jaren met zijn vrouw Marie-Claude een wijngaard gehad in het dorp en heeft de wijntraditie voortgezet van het, nu niet meer bestaande, wijnhuis Tresy, dus die zal het toch wel weten?

gebottelde notenwijn in echte Jura-flessen.
Het "prutje" was goed vermengd met de rode wijn en kon nog even in de vaten trekken. Daarna heb ik deze gebotteld en gekurkt. Zo kwam mijn verzamelwoede en het niets kunnen weggooien nog goed van pas. Ik had genoeg kurken om te bottelen.

Nu moet het zeker tot de Kerst blijven rusten en kan vanaf dan worden gedronken. Beste is een jaartje te laten liggen. Natuurlijk heb ik stiekem al geproefd.... Hoe smaakt het? Dat blijft dus nog even een verrassing!

Nu nog een goed etiket ontwerpen. De basis zit al in mijn hoofd nu nog de uitvoering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten